5 מזונות המהווים מקור בריאות ואנרגיה

5 מזונות המהווים מקור בריאות ואנרגיה

מאת: Daz Bokhari, מאמן – TenPilates

הקיץ בפתח! מה הדרך הטובה ביותר לבלות בקיץ? ובכן, ברביקיו ומסיבות בריכה. מה שיכול להשלים את הכיף הוא אוכל מזין ובריא. כאן אנחנו מונים 5 מזונות המהווים מקור אנרגיה מעולה שאתם כנראה לא מקפידים לאכול !

מה הם מזונות אנרגטיים ?

אלה מזונות המעניקים אנרגיה ומשפיעים עלינו פיזיולוגית באופן ישיר, אלה מעניקים לך בריאות וחיוניות, הם גם מזונות שתומכים במראה הפיזי שלך ובהגשמת המטרות הספורטיביות.

להלן 5 מזונות שאנחנו ממליצים לכם להוסיף אל רשימת הקניות שלכם:

 * ביצים

הביצה שהושמצה בתקשורת במרוצת השנים, בעיקר בכל הקשור לכולסטרול (מאחר ומי שמימן את המחקרים הן יצרניות דגני הבוקר). זו עובדה נכונה שהביצה עלולה להעלות את רמת הכולסטרול, אך מדובר בכולסטרול הטוב – HDL. ישנם מחקרים רבים המראים כי אין קשר בין צריכת ביצים לבין מחלות לב, וישנם מחקרים המוכיחים כי ישנם חומרים מזינים ומועילים בחלמון הביצה.

ביצים הן גם מקור מצוין לחלבון מבוסס מזון, שני לאבקות חלבון, בספיגת החלבון ואיכותו.

* שמן קוקוס

אונקיית שמן קוקוס מכילה שומן רווי אף יותר מבחמאה, זו הסיבה לכך שישנם מומחים שמזהירים כי צריכתו יכולה לגרום לסתימת עורקים. אך אל חשש, אין סיבה להיבהל! שומן רווי צמחי זה לא בדיוק מכיל את אותם מרכיבים הנמצאים בכמות גדולה באוכל מהיר ובשר אדום. למעשה מדובר בשומן רווי טבעי שטוב עבורנו ויכול להפחית את הסיכון למחלות לב.

בנוסף, הוא יכול לתמוך במערכת החיסונית, לשפר את הרגישות לאינסולין, פעילותו היא כאנטיביוטיקה בריאה, מהווה נוגד חמצון משמעותי וניתן לבשל איתו בביטחון מבלי לפגוע באיכות מרכיביו החיוניים.

* פטריות

לפחות 700 מינים שונים ידועים כבעלי השפעה רפואית. זו מתייחסת למטבוליטים ; תוצרי לוואי שנוצרים בפרוק הפטריות בתהליך העיכול. מחקרים הראו כי מטבוליטים אלה יכולים להגביר את חסינות ולמנוע התפתחות סרטן, פטריות קסם ממש!

* כרוב

כרוב מהווה חומר גלם עיקרי בהרבה מהמנות האסייתיות ונחשב ל"סופר-פוד" בייחוד בשל היתרונות הבאים:

– מכיל כמות גדולה של פיטוכימיקלים המסייעים במניעת מחלות כגון, אינדול, סולפוראפאן (אנטי-סרטני), איזותיוציאנטהמסייעים במניעת סרטן הערמונית, בהתגברות על סרטן השד ורעלים סביבתיים.

– הכרוב רווי בסיבים ואינו מכיל כמעט קלוריות, מה שהופך אותו למזון מושלם שיכול לעזור בשמירה על המשקל.

– מכיל נוגדי חמצון רבי עוצמה המסייעים במניעת מחלות לב.

– בעל השפעות אנטי דלקתיות.

– מהווה מקור טבעי של גלוטמין.

– לבסוף, קייל (סוג של כרוב) נחשב כ"כרוב-על" בשל תכונותיו הבריאותיות, מכיל סיבים תזונתיים וויטמינים A, D, Kבכמות גדולה.

* אבוקדו

פרי חמאה זה מלא בשומנים לא רווים בריאים, מועיל להורדת רמת הכולסטרול "רעה"  וטריגליצרידים תוך העלאת הכולסטרול ה"טוב" ובהפחתת התקפי לב. עוזר גם להפחתת הסיכון ללקות בסרטן וסוכרת.

כמו כן, אבוקדו הוא:

– מקור לבטא סטרול, הידוע כמגן על הערמונית.

– הוכח כמועיל בהורדת רמת כולסטרול רע ב -22% בטווח של שבוע בקרב אנשים בעלי כולסטרול גבוה. אותם חולים הראו כי חלה אצלם עלייה של 11% ברמת הכולסטרול הטוב.

– רווי בסיבים ולוטאין, שהוא טוב לעיניים והעור.

ובכן, מה שנותר לכם לעשות הוא לשלב את המזונות הללו במסגרת ארוחות הבוקר או כתוספת מוצלחת לצד הבשר בברביקיו!

בתיאבון J

 

 

אהבת? תן דירוג post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן