Uncategorized

שיטת הפילאטיס

שיטת הפילאטיס היא פעילות גופנית שפותחה בתחילת המאה ה -20 על ידי ג’וזף פילאטיס, ופופולרי במדינות רבות, ביניהן גרמניה, ארצות הברית ובריטניה.  נכון לתחילת שנת  2005, היו 11 מיליון אנשים שתרגלו את השיטה באופן קבוע ו14,000 מדריכים בארצות הברית בלבד.

פילאטיס כינה את השיטה “contrology”.

פילאטיס היא שיטה העוזרת לבנות גמישות, כוח וסיבולת בשרירי הרגליים, שרירי הבטן, זרועות, ירכיים, וגב. פילאטיס שמה דגש על ייצוב עמוד השדרה והאגן, נשימה, פיתוח שרירי ליבה חזקים, שיפור קואורדינציה ושיווי משקל.  פילאטיס מאפשרת מגוון רחב של תרגילים ורמות קושי מרמת מתחילים ועד רמת מתקדמים. הגוף הוא שמכתיב את רמת הקושי.

מורת פילאטיס מדגימה את התרגילים במהלך השיעור, מעניקה משוב מילולי ומישוש על מנת להבטיח תרגול בצורה נכונה ובטוחה.

שיטת הפילאטיס משפרת את איזון השרירים, תומכת ביציבה נכונה ומלמדת לנוע בקלות.

יש מספר גדל והולך של מחקרים המראים את יתרונות הפילאטיס בקרב אוכלוסיות העוסקות בגמילה. מדובר בשיטה שימושית לשיפור שיווי משקל, ייצוב וגמישות המותניים, הקלה בכאבי גב תחתון וחיזוק רצפת האגן.

ג’ו פילאטיס במקור פיתח את השיטה שלו באמצעות תרגילי מזרן (ספרו  “החזרה לחיים” שיצא בשנת 1945 מלמד 34 מהם), תוך שילוב טכניקות פיסיות אחרות, מחלקה הראשון של המאה העשרים. ג’ו השתמש במספר מנגנונים כדי לעזור לאנשים ” להטמיע  את השיטה בגופם “.  כל אחד עבד על רפרטואר תרגילים משלו ורוב התרגילים נעשו על חלקים שונים של מכשירי הפילאטיס תוך עבודה מול התנגודת שמספקים הקפיצים. המכשיר השכיח ביותר, וכנראה החשוב ביותר, הוא הרפורמר (Reformer), מיטת הפילאטיס.  סטודיו פילאטיס מסורתי כולל מכשירים נוספים, כגון: קדילאק (המכונה גם הטרפז), כיסא הגבוה (או חשמלי), כיסא וונדה (Wunda), כסא התינוק, חבית סולם, מתקן עמוד השדרה (חבית שלבים) וחבית קטנה.

שיטת הפילאטיס היום מתחלקת לשניים: הפילאטיס הקלאסי והפילאטיס המודרני.

השיטה הקלאסית מלמדת עקביות ומכבדת את עקרונות השיטה כפי שפותחה על ידי ג’וזף פילאטיס. מורים לפילאטיס הקלאסי נאמנים לעבודתו המקורית של ג’וזף פילאטיס ותומכים בעבודה עם מכשירי הפילאטיס. המורים בלימודיהם מכירים חלקים מרפרטואר תרגילי הפילאטיס ולכן, יהיו כאלה שימשיכו באימונים לאורך שנים רבות למאסטרינג. חלקם אף יעקבו במהלך אימוניהם אחר תלמידיו של ג’וזף פילאטיס.

השיטה המודרנית, תופסת תאוצה עם השנים  ומשווקת בעיקר כשלוחה של פיזיותרפיה ותעשיות כושר מגוונות, ומאופיינת בשינויים רבים שנעשו לתרגילים המקוריים, למכשור ולפילוסופיה.

רבים מבתי הספר המודרניים לפילאטיס מכשירים משתמשים במכשור ואביזרים מגוונים, הכוללים כדורים קטנים, גלילים, כדורי התעמלות גדולים, דיסקים וגומיות. ובנוסף, חלק מהמנגנון המסורתי שונה לטובת הפילאטיס המודרני.

About the author

Relative Posts

Leave a Reply

Leave a Reply

כתובת המייל שלך לא תפורסם