Uncategorized

קחו נשימת פילאטיס מלאה

ג’וזף פילאטיס, בספרו “חזרה לחיים דרך קונטרולוג’י” ציין, “נשימה עצלה גורעת מתפקוד הריאות, חושפת אותן לחיידקים חולים, חיידקים גוססים ומתים, אלה מהווים מרבץ אידיאלי עבור חיידקים מזיקים אחרים.”

פשוטה ככל שתהיה, למידת נשימה נכונה מאפשרת לנו להיות בריאים וחיוניים יותר.

נשימה: המפתח לחיים

למרות שאנו יודעים עד כמה זה חשוב לנשום, מעטים האנשים שיודעים לעשות זאת נכון. בעשותנו שאיפות ונשיפות מלאות, אנחנו משחררים אוויר מזוהם וגזים רעילים מהריאות שלנו ומחדשים את גופנו עם אוויר צח כדי לרענן ולחדש את המערכת. בנוסף, נשימה עוזרת לנו לשלוט טוב יותר בתנועה במהלך פעילות גופנית ובפעילויות היום-יום.

נשימה

מהווה אחד מעקרונות הפילאטיס, נשימה היא היסוד בשיטת הפילאטיס. שליטה בנשימה היא חלק בלתי נפרד מכל תרגילי הפילאטיס. לימוד נשימה נכונה הוא צעד ראשון לפני העבודה על מתיחות וייצוב שרירי הליבה שלנו. בשיטת הפילאטיס, הדגש הוא על הוצאת האוויר, הנשיפה, כי כל תנועה מתבצעת בעת השאיפה. וזאת כאשר הסרעפת שלנו מרימה תוך כדי הנשיפה, את שרירי הבטן תוך הידוק ועמוד השדרה נמתח. פעולה זו היא חיונית בייצוב הליבה שלנו.

כל זמן שאנחנו מוציאים כל טיפת אוויר מזוהמת ומחליפים אותה באוויר צח, אנחנו מוסיפים חמצן לדם, זה ממריץ לנו את מחזור הדם ומחייה כל תא בגופנו. פעילות גופנית בתיאום עם דפוסי נשימה והשימוש בנשימה יוזמת ותומכת בתנועה.

נשימה לרוחב

הנשימה הספציפית בשיטת פילאטיס ידועה כנשימה לרוחב. נשימה לרוחב שמה דגש על ההרחבה מצד לצד של כלוב הצלעות, תוך שמירה על משיכה עקבית פנימה של שרירי בטן העמוקים במהלך שתי שאיפות ונשיפה. זאת בניגוד לנשימה סרעפתית שבה שרירי הבטן הם רגועים והסרעפת יורדת.

נשימה לרוחב שומרת על התכווצות שרירי הבטן במהלך תרגילי פילאטיס, תוך שמירה על הליבה יציבה. ליבה יציבה חשובה לביצוע תנועות בצורה יעילה יותר וכדי לתמוך בגוף.

יתרונות

נשימה נכונה מבטיחה כי מספיק חמצן זורם לשרירים הפועלים ועוזרת למנוע מתחים מיותרים. דפוס נשימה מלא מקדם רגיעה ומעודד את המיקוד והריכוז.

התכווצות שרירי הבטן וחיזוק הליבה מספקים יציבות למרכז הגוף שלנו. אלה מובילים לשיפור בחיי היום יום, מניעת פציעות, הפחתת כאבי גב כרוניים ולביצועי ספורט משופרים.

ישנו מחקר שמצא כי נשימת פילאטיס מועילה לאנשים עם מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD) על ידי הגדלת החמצון שלהם. נשימה לרוחב הגדילה את נפח הריאות בנבדקים הבריאים והגדילה את רמת החמצון בשתי הקבוצות, הקבוצה הבריאה וקבוצת ה COPD.

חמצן ושרירים

נשימה יעילה זורמת לתוך הדם, אשר זורם דרך השרירים ומאפשרת לנו להפיג את המתח מהם. רמת החמצן הגבוהה בשרירים, גורמת לנו להרגיש רגועים יותר. השרירים יעילים יותר כשאנחנו נושמים במהלך תרגיל פילאטיס.

דפוסי נשימה נכונים יכולים לעזור לנו לחבר מחדש בין המוח והגוף. רק על ידי ישיבה וההתמקדות בנשימה אנחנו יכולים להיות רגועים יותר. זהו אחד מהיתרונות הרבים שניתן להפיק מאימון פילאטיס.

 

 

מאמרים נוספים בתחום הפילאטיס

קישור למאמר המקורי

About the author

Relative Posts

Leave a Reply

Leave a Reply

כתובת המייל שלך לא תפורסם