Uncategorized

פילאטיס שיקומי

מאת: סמדר אבשלומוב – בעלת סטודיו לפילאטיס “פילאטיס במרכז”.

שיטת הפילאטיס החלה להתפתח לראשונה במלה”ע הראשונה ע”י ג’וזף פילאטיס, גרמני במקור, שנכלא באנגליה ושם החל לטפל בפצועי מלחמה, כשהוא משתמש במיטות בית חולים כמכשירי אימון – ע”י פירוקן ושימוש במסגרת, בקפיצים ובמזרון בדרך חדשה.

מאוחר יותר עבר פילאטיס לניו יורק שם פתח סטודיו בקרבת בתי ספר למחול. השמועה על השיטה הייחודית התפשטה ואל הסטודיו החלו להגיע רקדנים שסבלו מפציעות והופנו לטיפול. בהמשך גילו את השיטה אנשים רבים שמצאו בה דרך לאימון גופני אשר שומר על גוף חזק וגמיש, יציבה מאוזנת וכמובן מניעת פציעות שונות וכאבי גב.

טכניקת התרגול בשיטה הינה בעלת ערכים שיקומיים רבים: ייצוב שרירי הליבה, שמירה על עבודת שרירים מאוזנת, שליטה, נשימה ועוד – כל אלה מהווים בסיס לעבודת השיקום והטיפול.

מכשירי הפילאטיס השונים מבוססים על עבודת קפיצים בדרגות חוזק שונות ומגוון עצום של תרגילים מאפשרים למטפל להתאים את האימון באופן אישי לצרכיו ויכולותיו של כל מתאמן.

הפילאטיס השיקומי אינו מסתמך רק על הפילאטיס הקלאסי ופיזיותרפיסטים שאימצו את השיטה משלבים בה תחומי ידע נוספים וטכניקות שיקום עדכניות.

למי מתאים פילאטיס שיקומי?

הפילאטיס השיקומי מתאים לכל אחד כיוון שהאימון/טיפול הינו פרטני ומותאם באופן אישי.

השיטה מתאימה למגוון רחב של בעיות : כאבי גב מסוגים שונים, פריצות דיסק, כאבי צוואר, פציעות כתף, שיתוק מוחי, פגיעות נוירולוגיות שונות, טרשת נפוצה, פרקינסון, נכויות שונות המגבילות תנועה, שיקום לאחר ניתוחים וכמובן פציעות ספורט ומחול.

מרבית הפציעות גוררות אחריהן ירידה בטווחי התנועה, ליקויים בשליטה השרירית, התפתחות יציבה לקויה ואסטרטגיות פיצויי שהתפתחו על-מנת להתגבר על הקושי בתנועה. כל אלה יוצרים עומסים על מערכת השלד, השרירים, הגידים, הרצועות והמפרקים וגורמים כמובן לכאבים.

המפגשים כוללים – אבחון, טיפול בטכניקות פיזיותרפיות שונות ואימון מותאם על מכשירי הפילאטיס.

About the author

Relative Posts

Leave a Reply

Leave a Reply

כתובת המייל שלך לא תפורסם