פילאטיס קלאסי:קואורדינציה של גוף, נפש ורוח

מאת: אורלי אורן www.orlyoren.co.il

מתאמנים שואלים ואני עניתי. אספתי מספר שאלות נפוצות. תיהנו!

1. זכירת שם התרגיל ומהלכו. למה זה חשוב?

החל מתחילת האימון בשיטה ובסטודיו, אנו המורים, מציגים כול תרגיל עם השם ומהלכו. כאשר אנו המורים מחויבים ללמד כל תרגיל על פי הרמה הנדרשת, באותו הזמן, עבור המתאמן. המתאמן מחויב לזכור את התרגיל עם השם על מנת שיוכל להתקדם בתוך התרגיל עצמו. לכל תרגיל מס' רמות וככל שהמתאמן מתקדם בתוך הרמה של עצמו כך משתנה התרגיל, הדגשים בו, האיכות התנועתית הנדרשת כאשר עיקר המטרה הינו שיפור אינסופי. יש לזכור כי קיום דרישה זו, יעורר וישפר את היכולת האימונית של המתאמנים והתוצאות אליהן הם צפוים להגיע תהיינה טובות יותר. הסיבה היא פשוטה: במקום ללמוד כול פעם מחדש את אותו תרגיל אפשר להתעמק בתרגיל המוכר בכול פעם מחדש ובנוסף ללמוד תרגיל חדש. למידה יוצרת התחדשות והתרעננות הן בגוף והן בתאי המוח השונים, משפרת את הגוף ומחזקת אותו.

2. זכירת סדר התרגילים. למה זה חשוב?

לעניין הנ'ל שתי סיבות מרכזיות. הראשונה: שיטת פילאטיס יוצרת סדר תרגילים הגיוני הבונה את הגוף תוך רעיון האיתגור והנדבך. כלומר, כל תנועה ותנוחה תאותגר ותתפתח מס' פעמים במהלך השיעור והתרגיל הקודם בונה את התרגיל הבא. ישנה התפתחות מאוד יפה ומעניינת במהלך התירגול.  הסיבה השנייה: טמונה ברעיון כי השיטה הינה אימון של ה-body, mind& soul.. כאשר אנו מתרכזים וזוכרים את התרגילים אנו מאמצים בזמן האימון את המחשבה, המוח, הריכוז ובכך מאמנים לא רק את הגוף אלא גם את המחשבה. פילאטיס קרא לשיטתו mind, body and soul כיוון שבעצם הלימוד אנו מפגישים שלושה קריטריונים חשובים הקיימים בשיטה. ג'. סטנלי הול, פסיכולוג אמריקאי דגול טען כי "תרבות השרירים היא בניית המוח". כך שגם באימוץ הזיכרון הן במהלך התרגיל והן במהלך השיעור אנו משתפרים.

3. בפילאטיס מספר מועט של חזרות. מדוע?

הסיבות: שיפור בביצוע, התעמקות והפנמה של התרגילים,ככל שגדל מספר התרגילים בשיעור כן רמתו עולה(מתחילים עד 40 תרגילים, בינוני עד 60, מתקדמים 80 ומעלה…). אנו מבצעים עד 10 חזרות לכול היותר ברמת מתחילים, בין 5-8 בבינוניים ובין 1-3/5 במתקדמים. מעקב אחר ההוראות חשוב וחיוני לכם כמתאמנים להגשמת המטרות. אנו מבצעים מעט חזרות בכדי להימנע מתרגול ללא מחשבה.

4. אני לא מצליח/ ה לבצע תרגיל. מה עושים?

זכרו כי "רומא לא נבנתה ביום אחד", הסבלנות וההתמדה הן תכונות חיוניות בהצלחתכם האולטימטיבית להשיג כל מבוקשכם. דרושה נחישות, התמדה והמון סבלנות. כל מתאמן עם הסיפור שלו, כל מתאמן עם הגוף שלו, גיל, משקל ועוד. אין צורך להשוות את עצמך לאחרים, אלא לעצמך אך ורק. זכרו את הצלחתכם בשיעור הראשון, כמה תרגילים חדשים למדתם מאז, כמה מהם אתם מסוגלים לבצע. ייאוש וקוצר רוח אינם עוזרים ברמת המוראל, בעיקר כי כל אחד עובר תהליך אישי.

5. קונטרה- אינדיקציה שהופכת לאינדיקציה.

קונטרה אינדיקציה פירושה- התוויות נגד, סימן מנגד. כלומר, מה אסור לעשות?

לעיתים תנועה מסוימת אינה ניתנת לביצוע. תנועה זו מעוררת בעיות גופניות כאלה ואחרות הקיימות אצל המתאמן. אנחנו איננו מעוניינים לעורר את אותה בעיה, אלא להימנע ממנה ולאפשר לגוף לנוע בטווחים הנוחים והטובים לו, לחזק אותו. מתי ניתן לחזור לתנועה זו? בדר'כ כשהבטן מספיק חזקה, כשהמתאמן שולט במרבית התרגילים וכשתנועות, דוגמאת התנועה המסוימת, אינן מעוררות כאב. הכי חשוב לשמור על סבלנות.

אהבת? תן דירוג post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן