Uncategorized

פילאטיס: נכון ולא נכון

ישנם חלקי עובדות שנאמרים על פילאטיס, כגון: זה בעיקר לנשים או אתה צריך להיות גמיש כדי לקחת חלק בפעילות הזו ועוד.  אנחנו ננסה לנפץ חלק ממיתוסי הפילאטיס בהם מדרכי פילאטיס נתקלים לעיתים קרובות ולשתף הצעות על איך לנטרל את תפיסות השווא הללו.

פיזור מיתוסים והדרכה נכונה

“‘פילאטיס היא בעיקר לנשים.” בגלל המיתוס הזה, אנחנו עובדים קשה כדי לוודא שכיתת הגברים שלנו תהיה ללא דופי. עיצבנו אותה כך שתתאים לריצה, רכיבה על אופניים וגלישה, וכל לקוחותינו מפרגנים  לנו על האופן החיובי בו זה משפיע עליהם. זה נפלא לראות גברים חזקים ומרוצים שמקבלים את תיקוני היציבה העדינים ומשתמשים בשרירי הליבה. בסוף השיעור, הם יוצאים מזיעים ומשבחים אותנו על שיעור מעולה.”

“‘אתה צריך להיות גמיש כדילהתאמן בפילאטיס.” אנחנו מסבירים שאנו מתאימים את תכנית האימונים שלנו לצרכיו של כל לקוח ולקוח. לדוגמה, עם לקוחות גמישים מאוד, אנחנו עובדים על יציבות וכך הם מחזקים את אורכי טווחי התנועה המלאים שלהם. לדוגמא, רקדנים ומתעמלי חדר כושר שחלשים בסוף טווחי התנועה במפרקים כך שהם יכולים להיות חשופים יותר לפגיעות פיזיות.

(צוות מאמן במרכז תנועה ושיווי משקל, סולאנה ביץ’, קליפורניה)

ללמד עובדות

“‘תרגילי פילאטיס הם קשים ומאומצים מאוד.” ג’וזף פילאטיס בחייו, קרא לשיטה שלו Contrology, כי זו שיטה המלמדת על שליטה בגוף. הכל בפילאטיס נעשה בדיוק, במלוא המרץ ובאופן קבוע, עובדה התורמת למודעות גבוהה לגוף. הדרך בה אתה מבצע את התרגילים הינה בעלת חשיבות עליונה, מהירות הביצוע פחות רלוונטית.

“פילאטיס נעשה בקצב בו האדם מרגיש בנוח עם עצמו, ולכן היא אחת מהפעילויות הגופניות המתאימות ביותר לאנשים מבוגרים, לאלה שחדשים בפעילות גופנית ואנשים נכים.

אני מזהירה את המתאמנים החדשים שלא להרגיש מאוימים על ידי מדריכים המלמדים שיעורים קבוצתיים ברמה מתקדמת. השתתפות בשיעורים אלה הינה דרך מצוינת להיפצע. אני ממליצה לקחת שיעורים פרטיים עם מדריך מקצועי כך שיוכלו לעבוד ברמה המתאימה להם, ללמוד את הדרך הנכונה לביצוע התרגילים, להימנע מפגיעות ולהפיק את המרב הלכה למעשה.”

(ג’וזי-רוט, בעלים, Infrastructure Pilates, לוס אנג’לס)

הגשמת מטרות

“‘פילאטיס אינו עוסק בזרועות ו / או ברגליים.” אני רוצה להתייחס ל”גורם ההתכווננות”,  אני מסביר למתאמני שכל תנועה שהם מבצעים במהלך השיעור צריך להתבצע עם כוונה ומטרה. לכן, אם רגליו של המתאמן אינן מעורבות באופן מלא, הירכיים הפנימיות פעילות. אני שואל את המתאמן במהלך התרגול אם הוא  מכוון להגיע דרך צמרות הירכיים ומרגיש את האורך ברגליים? אם הזרועות רופפות?, עוד אשאל במהלך התרגיל האם המתאמן מרגיש שהוא מפעיל את שרירי הזרוע האחורית? האם הוא מרגיש את השכמות ארוכות ומתרחבות לאורך הגב? אני עובר על שאלות מסוג זה עם לקוחותיי במהלך השיעור כולו כך שהם עוסקים בכל הגוף שלהם ולא רק בחלקים ממנו.

“‘פילאטיס היא תכנית לירידה במשקל?” יש לפילאטיס יכולת מדהימה לעצב את הגוף שלנו, לפתח את אורך הגוף ולבנות כוח, אבל זה לא נועד כאמצעי לירידה במשקל. לקוחות שרוצים לרדת במשקל צריכים לעסוק בפעילות המאמצת את הלב וכלי הדם, בנוסף למשטר פילאטיס. יש שדורשים תזונאי כדי שזה יסייע להם ליישם שינויים באורח החיים. אנחנו כאן כדי לעודד ולסייע ללקוחות להגיע למטרות שלהם עם ההכשרה המתאימה והכישורים שברשותינו “.

(סטפני הול, Turning Point Fitness, Westerville, אוהיו)

About the author

Relative Posts

Leave a Reply

Leave a Reply

כתובת המייל שלך לא תפורסם