פילאטיס לגברים?

פילאטיס לגברים?

תרגום למאמר של מרגרט אוגל

האם פילאטיס מתאים לגברים? אחרי הכל, למה שזה לא יתאים? שיטת פילאטיס נהגתה על ידי גבר, ג'וזף פילאטיס, היוותה חלק מתוכניות אימונים של ספורטאי צמרת, גברים ונשים, במשך 50 שנים, וגברים תפסו מקום נכבד כמדריכים ויזמים של שיטת פילאטיס לאורך כל ההיסטוריה שלה. למרות שגברים תמיד היו חלק מסצנת פילאטיס, גל הפופולריות שפילאטיס נהנה ממנו בשנים האחרונות פועל ברובו באמצעות מדריכות ומשתתפות, וכך נוצר הרושם ששיטת פילאטיס מזוהה יותר עם נשים. זו תופעת לוואי מצערת, אך למרבה המזל, פילאטיס היא אחת מפעילויות הכושר בעלות מגמת הצמיחה מהמהירות ביותר בעולם, וגברים בהחלט מנצלים את יתרונותיה הרבים של השיטה.

למה פילאטיס טוב עבור גברים?

שרירי ליבה, גמישות, שיווי משקל, אחידות ודפוסי תנועה יעילים – המהווים כסימני היכר של שיעורי פילאטיס, רלוונטיים ביותר לספורט הגברי. המרכיב האינטגרטיבי של פילאטיס יכול להיות מועיל במיוחד לגברים, שלעתים קרובות עוסקים בפיתוח שרירים, כגון: הרמת משקולות.

פילאטיס, מדגיש תנועתיות ממרכז הגוף, מרכז הכוח (power house), ופיתוח שרירי מרכז הגוף העמוקים כדי לייצב ולהגן על הגב. מדובר בטכניקה מצוינת השומרת על הכושר של כל הגוף, ומהווה בסיס מצוין לשילוב עם סוגים אחרים של ספורט או פעילות גופנית.

מטרה נוספת ששיטת הפילאטיס שמה לעצמה היא גמישות. ג'וזף פילאטיס האמין ששמירה על שיווי משקל, כוח וגמישות מאפשרים לאדם לעשות את המשימות היומיומיות בחיים בקלות. בנוסף, תרגילי הפילאטיס מותאמים להגדלת רמת הגמישות וטווחי התנועה.

הפעם הראשונה שלך בפילאטיס

אם ברצונך להתחיל ללמוד פילאטיס, אתה עלול למצוא את עצמך במיעוט מגדרי כיוון שכמות הנשים בשיעור גדולה משמעותית מכמות הגברים, ראה הוזהרת!

שיטת הפילאטיס זהה עבור כולם, בייחוד בהתחלה.  פילאטיס מושתתת על עקרונות תנועה הבריאים לגוף האדם באופן כללי. גברים עלולים למצוא שהשרירים שלהם הם קצת קצרים יותר מאלה של הנשים, בעיקר באזור הבירכיים ומייתרי הברך, אך ניתן לשנות זאת בקלות באמצעות תרגילי הפילאטיס. רפרטואר התרגילים של פילאטיס הינו רחב ויכול להתאים למגוון גדול של מתאמנים.

פילאטיס הינו תרגול החיבור של גוף / נפש, חלק מהתירגול הוא להגיע למלוא תשומת הלב של האדם בתנועותיו. דיוק קפדני ומיקוד בשרירי הליבה מצריכים עבודה שהיא מעבר לעבודת שרירים שטחית, אלה דורשים תשומת לב רגישה יותר והתאמות רחבות יותר מאלה המשמשים אותנו בהתעמלות רגילה. בפילאטיס ישנו גם שימוש בכוח, זה מורגש בעיקר בעבודה עם מכשירי הפילאטיס, אשר מספקים תנגודות בצורות וברמות שונות. פעילות הפילאטיס מאפשרת תנועתיות מבוקרת, מדויקת ועמוקה יותר מזו המושתתת בפעילויות גופניות אחרות.

 

אהבת? תן דירוג post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן