פילאטיס או יוגה ?

פילאטיס או יוגה ?

תרגום למאמר של דברה האריס

נראה כי בימים אלה לא ניתן להדליק את טלוויזיה מבלי לשמוע אזכור כלשהו על פילאטיס או יוגה. מאמרים על שתי השיטות מופצים במגזינים רבים ונראה כי "כל מי שהוא מישהו" עוסק לפחות באחת מהשתיים. על מה כל הרעש? מה כל כך מיוחד בטכניקות האלה? מה הם קווי הדמיון והשוני בין פילאטיס ויוגה?

יוגה, כפי שכולנו יודעים את זה, נועדה לאחד את הנפש, הגוף, ואת הרוח. היוגים מלמדים כי הגוף והנפש הם אחד, ושאם ניתן לגוף שלנו את הכלים הנכונים והסביבה הנכונה, נוכל למצוא הרמוניה באמצעותה הגוף מרפא את עצמו. לכן יוגה נחשבת לטכניקה טיפולית. זו שיטה העוזרת לך להיות מודע יותר לגוף שלך, ליציבה ודפוסי תנועה. זו שיטה המסייעת לגמישות הגוף ועוזרת לנו להירגע גם כאשר אנחנו במרכז הומה  ובתנאי לחץ.  

הסיבות הבולטות לכך שאנשים מתחילים לתרגל יוגה הן – הרצון להרגיש בכושר, להיות אנרגטיים יותר, להיות מאושרים יותר ושלווים. תנועות יוגה מבוצעות, לרוב, במסגרת קבוצתית על מזרן יוגה מיוחד ובהנחיית מורה ליוגה. משקל הגוף עצמו משמש כהתנגדות ובמידה רבה מרכז המעניק זרימה במעברים מתנוחה אחת לאחרת. ישנם סגנונות יוגה שונים והם נבדלים בדגשים שלהם. בחירת הסגנון הוא עניין של העדפה אישית או עניין של צורך.

 

סגנונות יוגה ותנוחות

ויניאסה יוגה, למשל, עושה שימוש בתנוחות יוגה מותאמות אישית שנועדו לענות על הצרכים הספציפיים של הפרט במטרה לשפר את כושר הריפוי, הגמישות והכוח של המפרקים. תנוחות יוגה מכוונות להגברת תחושות הרווחה והכוח. פרקטיקות אלה עשויות לכלול גם מדיטציה, התבוננות, מחקר ואלמנטים קלאסיים אחרים, אך הדגש העיקרי של תרגול יוגה ויניאסה הוא התיאום בין נשימה ותנועה.

פילאטיס משיגה את אותן המטרות בדיוק באמצעות תרגול סדרות תנועה מבוקרות. ההבדל העיקרי הוא שטכניקת פילאטיס משלבת עבודת מזרן ועבודת מכשירי פילאטיס. כאשר הדגש של תרגילי הפילאטיס הוא חיזוק שרירי הבטן, שיפור היציבה, ייצוב והארכת עמוד השדרה, שיפור שיווי המשקל וחוזק באופן כללי. שיטת הפילאטיס עובדת עם כל הגוף!

בניגוד לשיטות אחרות שיטת הפילאטיס מפעילה את כל הגוף, תוך שימת דגש על עקרונות של שליטה, דיוק וריכוז בנפש ובגוף. בפילאטיס הדגש הוא על איכות ולא על כמות – התרגול אינו מהיר במיוחד ומספר החזרות קצר.  שרירי הבטן, הגב תחתון והישבן ("תחנת הכוח") משמשים כמרכז כל תנועה, ומאפשרים לשאר הגוף לנוע בחופשיות. התמקדות  בליבת הייצוב וחיזוקה מבפנים החוצה היא קריטית להתקדמותו של המתאמן.  בנוסף, שיטת הפילאטיס אידיאלית למניעת פציעות ושיקום. ששת עקרונות השיטה: ריכוז, שליטה, מרכוז, נשימה, זרימה ודיוק מסייעים לגוף לנוע ביעילות עם השפעה מינימאלית על הגוף. האיזון בין כוח וגמישות יוצר אימון בריא, נמרץ וסימטרי לכל קבוצות השרירים וכתוצאה מכך מגיעים לגוף רזה יותר, מאוזן יותר וחזק יותר.

עבודה עם יוגה ופילאטיס

אם אחרי שקראת על שתי הטכניקות נותרת עם השאלה "איזו משתי השיטות הללו מתאימה לי?", הרי לך התשובה: שלב את שתיהן יחד!  מדובר בשתי טכניקות המשלימות אחת את השנייה. למשל, נסה לשלב את טכניקות הנשימה של פילאטיס עם ההיבט המדיטטיבי של היוגה לתוך שגרת היומיום שלך וראה כיצד הלחץ של חיי היומיום שלך, מתחיל להתפוגג.

שילוב בין הטכניקות בעזרתו של מדריך מנוסה, וודאי יובילו אותך להשגת המטרות שהגדרת לעצמך!

אהבת? תן דירוג post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן