Uncategorized

מה זה פילאטיס? למה פילאטיס?

מאת: דניאלה מלאך. נציגה בינלאומית של ״סטוט פילאטיס״ בישראל. מומחית לשיקום.

למה פילאטיס?
כי אנחנו כל הזמן מחפשים אחר דרכים לשפר את הרגשתינו. ג׳וזף פילאטיס היה ילד חולה שחיפש דרכים להרגיש טוב יותר ודרך הפעילות הגופנית מצא את דרכו אל הבריאות. הדרך והשיטה שפותחה על ידו בתחילה בגרמניה- ארץ הולדתו, דרך מחנה השבויים באנגליה ועד ניו יורק לשם היגר, התכוונה לגרות פעולה לכל מפרק ושריר בגוף על מנת לשמור על חיוניותו ולאפשר איכות חיים לאורך זמן.

מה זה פילאטיס?
שיטת אימון גוף נפש רוח, המשלבת עבודת מזרן עם אביזרים ומכשירי פילאטיס מיוחדים, עם מיטה נוסעת- הריפורמר, מיטת הקדילאק, הכסא והקשתות השונות, איתם נעים ומעניין להפעיל כל מפרק ושריר, כפי שנועד הגוף לעבוד בתכנון המקורי שלו.

מערכות שרירים שהיו סמויות עד כה מתגלות באימוני פילאטיס חכמים.

באימון כזה מפתחים ומאזנים את הכוח, הגמישות, הקואורדינציה, שיווי המשקל וסבולת השריר, תוך כדי תנועה המתאפשרת בזכות המכשירים היחודיים.

משיגים דיוק, סינכרון, ריכוז, שילוב מודעות וקשר בין גוף, רוח ונפש.

התוצאה היא שחרור מתחים והרבה חופש בסוף כל אימון.

איזה פילאטיס?
מאז נפטר ג׳וזף פילאטיס, קמו ממשיכיו ותלמידיו והמשיכו את דרכו. מתוך ממשיכיו, ממשיכים אין ספור של תלמידים לפתח את הרעיון המרכזי שהוא המשיך בעצמו משיטות עתיקות. בתי ספר לפילאטיס בשיטות שונות נפתחו ברחבי העולם ובארץ. עידכונים ופיתוחים מודרניים למכשירים ולדרך המקצועית, מוצעים לקהל הרחב ולאנשי המקצוע במקומות שונים בעולם.

מה לבחור?
ככל שיש יותר זרמים ויותר היצע, הרושם הראשוני שיכול להיווצר הוא בלבול, או תחרות. בהתבוננות כוללת וגדולה, התמונה המוצגת נראית כיתרון אדיר לכל המעוניינים לנסות את דרכם בפעילות הגופנית שהשיטה מציעה. כיום אנחנו יודעים שכמו שלכל אדם יש את טביעת האצבע הייחודית שלו, לכל מתאמן פוטנציאלי יש את הצרכים שלו ובהתאם לאופי ולנתונים, יש רצון. הגדרת היעד, הרצון של כל מתאמן פוטנציאלי מושכת אליו את המקום או המדריך המתאימים והחיבור פשוט קורה. האמונה באמת הפנימית, בתגובת הגוף ובתוצאות המראות תמיד את האמת לאמיתה של הדרך הנבחרת, מראה שמגוון האפשרויות נחוץ למגוון הרב של הצרכים.

איך לבחור?
המלצה מחברים תמיד טובה ואמינה המלצות תמיד עוזרות, אך מה שטוב לאחד לא חייב להיות טוב לאחר ולכן חשוב לסמוך על הגוף עצמו. לנסות, להשוות, להאמין למה שמרגישים ולא למה ששומעים. חשוב לבדוק אם המדריך מבין את הצרכים של המתאמן או מנסה להוביל אותו למה שהוא חושב שטוב עבורו. בעידן המודרני שבו אנו חיים, המילה ״צריך״ מתחלפת ל״מתאים״. המתאמן אינו צריך להתאים את עצמו למדריך או לשיטה. חובה זו חלה על המדריך, שאחרי הכשרה מקצועית אמור להבין מה הם צרכי המתאמן וכיצד הוא יכול להוביל את המתאמן להצלחה וסיפוק, תוך לימוד שפת גוף חדשה.

למידה של שפת גוף חדשה מלווה באתגרים ולכן חשוב לרצות ללמוד משהו חדש ולהצליח לחדש את יכולות הגוף.

הרעיון המרכזי של פילאטיס הוא לשנות תבניות, לצאת מדפוסים קבועים ולפתח גמישות מחשבתית יחד עם הגמישות המפרקית והגופנית. פיתוח הגמישות הזו, מאתגר את המדריך ביכולות תקשורתיות מול מתאמנים עם הרגלים ישנים המנסים לשנות אותם כדי להפיק יכולות גופניות חדשות.

איך זה פילאטיס?
אימון המוביל את הגוף ליציבה נכונה יותר ותחושות טובות יותר מאשר בעבר. תחושות פחות טובות מסמנות שיש מקום לחקור את הסיבה ולהתעקש על כך שקיימת דרך מתאימה לכל אחד להרגיש טוב יותר אחרי האימון.

בתוך השיעור, המוח פנוי מכל מחשבה פרט להנחיות המדריך. הריכוז בהנחיות מאפשר חיבור הקשרים הנוירולוגיים בין המוח לגוף ומחווט חיווטים חדשים של תבניות מוחיות. הדינאמיקה הזו היא מעין מדיטציה אקטיבית, המשחררת מתחים ומייצרת אנרגיות חדשות.

כאבים נעלמים. מתחים משתחררים. אנרגיה חדשה נוצרת הן בגוף, הן בנפש והן בהתרוממות הרוח.

כל מפרק ומפרק מקבל תשומת לב, כל שריר מאותגר, הפעולות שהגוף מצליח לעשות מפתיעות ומספקות, המכשירים מעניינים והשיעור חולף ביעף והתחושה ממש ממכרת. הרצון לחזור ולהתאמן מספרת על גאונות השיטה. השיטה הנצחית, השומרת על גוף חזק ובריא ומאפשרת לכל מי שהתקשה להפעיל את גופו בשיטות אחרות, למצוא את הדרך לתחזק את מערכות הגוף ולא רק להיראות טוב יותר אלא בעיקר להרגיש טוב יותר.

 

About the author

Relative Posts

Leave a Reply

Leave a Reply

כתובת המייל שלך לא תפורסם