למה גברים מפחדים מפילאטיס?

למה גברים מפחדים מפילאטיס?

מאת: אריאל הרננדז

רוב הגברים אוהבים ספורט שמשלב כוח, גמישות, יציבות ושיווי משקל, אז למה אין יותר גברים שנוהרים למכוני פילאטיס? התחלתי ללמד פילאטיס לפני 17 שנים וחלפו 10 שנים מאז שפתחתי את הסטודיו שלי, ובמשך כל הזמן הזה חסר רק דבר אחד: גברים. לימדתי פילאטיס גברים ובהם כמה ספורטאים מקצועיים, לעומת זאת, אני חושב שבעלי סטודיואים רבים יסכימו שמספר הנשים גבוה בהרבה ממספרם של הגברים כלקוחות.

עד לאחרונה, פילאטיס היה סוד שמור היטב בקרב ספורטאים מקצועיים. לאחרונה לימדתי שני ילדים בתיכון שהתלהבו משיעורי פילאטיס בגלל שהם שמעו ששחקני NFLרבים מתאמנים בשיטה (באמצעות הרפורמר, שאני מאמין, הופך את האימון בטוח ויעיל יותר ) כחלק משגרת האימונים שלהם.

אם גברים מאצ'ואים שמשתכרים במיליונים בכדי לשחק כדורגל עושים פילאטיס, אני שואל את עצמי מדוע אין יותר גברים העוסקים בשיטה? האם הם מזהים את שיטת הפילאטיס עם בלט או שהם רואים בה שיטה "נשית" מידי? האם הם שומעים שפילאטיס מחזקת את הליבה ומגבירה את הגמישות וחושבים יש לי "ריבועים בבטן", מי רוצה להיות גמיש? האם התעשייה שלנו עושה עבודה גרועה ואינה מתקשרת מספיק את היתרונות המשמעותיים של התרגילים שנוצרו על ידי ג'וזף פילאטיס?

פעם הייתי ספקן בעצמי. בתחילת שנות ה -20 שלי, גרתי במיאמי בה לימדתי את קיקבוקסינג, אימוני משקולות והתעמלות. חשוב לציין, שחשבתי שאני בכושר מצוין. חבר שלי שהיה רקדן בלט נהג להשתתף בשיעורי פילאטיס. צפיתי בשיעור וחשבתי, זה בשביל בנות, מדובר במתיחות פשוטות. חבר שלי שכנע אותי להגיע איתו לשיעור, ואתם מכירים את שאר הסיפור: "הכיתה בעטה לי בתחת שלי!" אני התאהבתי בתרגילי פילאטיס שספקו כוח וגמישות , יחד עם איזון, יציבות ומודעות לגוף.

התחלתי לקחת שיעורי פילאטיס באופן קבוע, בעודי משתקם מפציעה מציקה בגב ובהדרגה הכאבים חלפו. התחלתי ללמוד פילאטיס ובדרך להסמכתי נכנסתי לכושר הגופני הטוב ביותר בחיי. שיטת הפילאטיס שינתה את הגוף שלי מבחינה פיזית, ושינתה את חיי נפשית ורוחנית, ואני רוצה לחלוק את זה עם כולם… מילדים ועד מבוגרים ,מגברים ועד לנשים וספורטאים מקצועיים.

כיצד שיטת פילאטיס יכולה להועיל לכל אדם? ובכן, זו אחת הדרכים הטובות ביותר שאני מכיר לשיפור מבנה הגוף שלכם או המשחק שלכם, בין אם זה הוקי, כדורסל, בייסבול, ריצה, גולף או רכיבה על אופניים. בין קהל לקוחותיי ישנם גם שחיינים אולימפיים, שתי שחקניות טניס אחיות בעלות תהילה בינלאומית, ושחקן הגולף הידוע ביותר בעולם. הוא ידע שפילאטיס מגבירה את הגמישות ואת טווח התנועה במשחק ויכולה לסייע במניעת פציעות לתקופה ארוכה. התוצאות לא איחרו להגיע ומוכיחות את יעילות השיטה פעם אחר פעם.

כל מדריכי הפילאטיס יודעים, שחקן הגולף הזה הבין שרוב הכאבים והפציעות הם תוצאה של חוסר איזון בשרירים וחוסר גמישות. גברים לעתים קרובות מאמנים את פלג גופם העליון, וזה יוצר חוסר איזון בשרירים וחוסר תיאום, מה שעלול להוביל לפציעה. פילאטיס היא אחת השיטות הטובות ביותר המיטיבה עם האיזון השרירי, יישר הגוף ומניעת פציעות. מסיבות אלה בלבד, גברים צריכים למצוא את הסטודיו לפילאטיס הקרוב ביותר אליהם. אימנתי שחקני NBAוהם מכירים בחשיבות ייצוב מפרקי הירך והברכיים, זה קריטי לביצועים שלהם על המגרש, שלא לדבר על השיפור שחוו בטווחי התנועה שלהם.

בסטודיו שלנו, אנחנו יכולים לאמן את הלקוחות לספורט ספציפי, לעומת זאת, על ידי ביצוע עקרונות הפילאטיס בתנועה עם יציבות ושימוש נכון  בשרירים, יחול שיפור במודעות לגוף, לחיזוק שרירי הליבה ולהגדלת האיזון והזריזות, אנו עוסקים בכל הגוף מקצה הראש ועד לקצות הבהונות.

הגברים שאני עובד איתם נוהגים לציין כי פילאטיס היא ללא ספק התרגול הטוב ביותר שהם עשו אי פעם. בהתנסותם הראשונית הופתעו מהאתגר שהשיטה הציבה בפניהם, ומכמה טוב הם מרגישים אחרי האימון. לדוגמא, אחד מלקוחותיי, שחקן בייסבול לשעבר, היה נוקשה כל כך עד שלא יכל לנעול את נעליו וגרביו ללא קושי. אחרי חמישה שיעורים בלבד, פעם ראשונה מזה 10 שנים, מסוגל היה להתכופף עם אי נוחות קלה וישן ללא כאבים.

למעשה, רבים מהגברים שאני עובד איתי מגיעים אליי כמוצא אחרון לפני ניתוח, אבל אם הם היו מגיעים אליי במהלך השנים בהם עסקו באתלטיקה, הם יכלו להימנע מהפציעות שהובילו לכאב ולניתוח. אני שמח לראות כי פילאטיס סוף סוף הופכת למוכרת בתחום השיקום. במשך שנים רבות, הרופאים מנסים לעזור לאנשים להחלים מהפציעות שלהם כשלא היתה להם מודעות לגוף שלהם בעצמם.

אם אתה גבר שמחפש אימון גוף מלא, כשהמטרה לבנות יותר סיבי שריר וכוח תוך הגברת הגמישות שלך, ניידות, תוך יציבות ויכולת לנוע בקלות בכל טווחי התנועה, אני ממליץ לך לתת לפילאטיס הזדמנות. נסו מכוני פילאטיס שונים וסגנונות שונים, עד שתמצאו את הדרך הנכונה לכם.

תגיעו אל השיעורים בלי ציפיות כך שאתם יכולים להיות מופתעים רק לטובה. כשאתם מגיעים אל מדריכת הפילאטיס, בדקו את הרקע שלה ואל תחששו לשאול שאלות. ודאו שהיא בעלת תעודת הסמכה לפילאטיס, ושאלו כמה שנים עוסקת בתחום. ברגע שתתנו לפילאטיס הזדמנות, אני מאמין כי כמו רוב הלקוחות שלי, אתם עלולים למצוא את עצמכם מכורים לשיטה ולפילוסופיה.

להלן שישה תרגילי פילאטיס מאתגרים והיתרונות שהם יכולים לספק לגברים ונשים:

Arabesque– תרגול המעניק יציבות ומחזק את שרירי הבטן והליבה. הוא גם עוזר לגמישות עמוד השדרה, החזה והגפיים התחתונים.

Boxing using slastix– תרגול שמצריך כוח, זריזות, שליטה ואיזון. כל אלה מושגים על ידי השימוש בslastixהמצורף לטאוואר.

Control front– תרגול זה מעניק כוח רציני לשרירי הליבה ופלג הגוף העליון.

Jumpboard with slastix-אחד התרגילים האירוביים יותר שמתבצעים על הרפורמר, פעילות גופנית זו מאתגרת ומתבצעת תוך קפיצה אנכית גבוהה ומספקת פעילות לגוף כולו.

Russian Split with slastix-פעילות זו מציעה כוח, יציבות, גמישות ושיווי משקל. באמצעותה מפעילים את שרירי הירך וארבע ראשי, מגמישים את גיד הברך, תוך חיזוק הברכיים, ירכיים, גב ושרירי זרועות עליונים.

Side Plank-מהדק את הליבה והבטן, עוזר לייצוב הגב והכתפיים.

תהנו!

אהבת? תן דירוג post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן