טיפול בפציעות מחדר כושר ע"י פילאטיס

טיפול בפציעות מחדר כושר ע"י פילאטיס

הסיבות הנפוצות לפציעות בחדרי כושר

גם בחדרי כושר שמתוחזקים ברמה גבוהה ומעסיקים מדריכים מנוסים ומיומנים עלולות להיגרם פציעות. על פי מחקר שנערך באוניברסיטת תל אביב, כ- 40% מהמתאמנים בחדרי כושר סבלו לפחות פעם אחת מפציעת ספורט, כשגברים, אגב, נמצאים בסיכון גבוה יותר מנשים.

בין הסיבות הנפוצות לפגיעה בחדר כושר:

* ביצוע תרגילים באופן לא נכון (ובפרט עם משקולות חופשיות)

* ביצוע תרגילים המתאימים רק למתאמנים מיומנים ומתקדמים, דוגמת Dead Lift, כפיפות גו בשיפוע שלילי או Deep Squart, מבלי שהגוף כלל מוכן לכך

* התחלת אימון ללא חימום

* אימון אינטנסיבי מדי ללא ההפוגות הנדרשות בין תרגיל לתרגיל

* מספר רב מדי של אימונים בשבוע ביחס ליכולות הגוף

* חוסר ריכוז (למשל דיבור בסלולרי תוך כדי הליכה על המסילה)

* עייפות

* פציעה קודמת (על פי המחקר הנ"ל, פציעה שכזו מעלה את הסיכון להיפגע שוב פי 3!)

סוגי הפציעות הנפוצות בחדר כושר

האיבר הפגיע ביותר בגופם של המתאמנים בחדרי כושר הוא הברך, ובפרט אצל נשים. גברים מרבים להיפגע בכתפיים, כשגם הקרסול מועד לפורענות (הן אצל גברים והן אצל נשים).

כאבי גב כולל פריצות דיסק עלולים לפקוד אף הם את המתאמנים בחדרי כושר, וכך גם דלקות בגידים השונים, קרעים ברצועות ועוד.

איך פילאטיס מסייעת להתאושש מפציעות?

בחלק גדול מהמקרים הטיפול הטוב ביותר בעקבות פגיעת ספורט, או לפחות חלק מרכזי בטיפול, הוא מנוחה ומתן אפשרות לשרירים, לרצועות ולגידים להתאושש. יחד עם זאת אימוני פילאטיס לא רק שלא מונעים את ההתאוששות אלא אף מעודדים אותה ומאיצים אותה, ותוך כדי מאפשרים למתאמן לשמור על שגרת חיים בריאה וכושר גופני נאות.

כך, לדוגמה, יש בפילאטיס – שיטה שפותחה במקור כדי לטפל בפצועי מלחמה בריטיים במהלך מלחמת העולם הראשונה בעזרת מכשירים מאולתרים – מגוון רחב של תרגילים ייעודיים לשיקום ברך פגועה. בין התרגילים ניתן לציין את Standing leg pump without support of the handsאו את Assisted squats with leg springs on the trapeze table, וישנם עוד.

באופן כללי מחזק אימון פילאטיס אזורים חלשים או פצועים ומקנה הרגלים נכונים לגבי פעולת השרירים השונים, ובכך גם משקם את הגוף וגם מפחית משמעותית את הסיכון להישנות הפציעה (או התרחשותה של פציעה אחרת).

גם הדגש הרב המושם בפילאטיס על נשימה נכונה ודיוק בכל תנועה תורם להרחבת המודעות לגבי חשיבות ביצוע כל אימון גופני באשר הוא באופן מושכל ומודע, וכתוצאה מכך גם בטוח.

עוד כדאי לקחת בחשבון שאסור לתרגל פילאטיס ללא מדריך מוסמך, ובוודאי לא אם אתם כבר סובלים מפציעה עקב אימון לקוי בחדר כושר. בפרט ישנם תרגילי פילאטיס שאינם מיועדים לכל אחד דוגמת Jackknife  או  Teaser.

אהבת? תן דירוג post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן