איזה מכשיר פילאטיס אהוב עליך?

איזה מכשיר פילאטיס אהוב עליך?

מהו מכשיר / אביזר הפילאטיס האהוב עליך, ומדוע?

בחרנו לשתף את העדפותיהם של מדריכי פילאטיס, יחד עם טיפים והוראות מאלו טעויות מיכשור כדאי להימנע.

כיסא וונדה

"אחד ממכשירי הפילאטיס האהובים עליי הוא הכיסא. זה מקל על תרגילים פונקציונליים ומדגיש יציבות. ניתן להשתמש בו ככלי שיקומי, והוא גם מספק אימון מאתגר מאוד, אתלטי. ניצול הכיסא הוא דרך מצוינת ללמד איזון ושילוב של כל הגוף באימון. עם עבודת רגליים בעמידה, למשל, אתה יכול לבצע תרגיל כאשר רגל אחת עומדת ומהווה את המייצב, בעוד הרגל השניה עובדת. במהלך פעולה זו, הלקוח נושם, מייצב את האגן, מאריך את עמוד השדרה ומפעיל את שרירי הליבה העמוקים. 

"ישנו דגש רב על שליטה במרכז הגוף בעת העבודה על הכיסא, בחלקו בשל הקפיצים הכבדים. זה מלמד את הלקוחות לעבוד עם שליטה בשני צידי הגוף באותו הקצב תוך אימון שרירים חכם. לדוגמה, אם ברצונך לעבוד על מייתרי הברך(הגידים מאחורי הברך), יש לעבוד עם הדוושות. לרוב לאנשים יש הצלחה טובה יותר עם הדוושה בדרך למטה, הרמת הדוושה כלפי מעלה איטית יותר ומצריכה הרבה יותר שליטה. לעתים קרובות, העבודה עם מייתרי הברך הינה סיבובית,תוך  מיקוד במרכז הגוף.

"הכיסא גם מראה חוסר איזון. במכשירי פילאטיס אחרים, הגוף נתמך וקשה לראות את חוסר האיזון בשרירים. ניתן להשתמש בכיסא ככלי למידה על נקודות חוזקה וחולשה של הלקוחות שלך. ובנוסף, לאפשר ללקוחות להרגיש את מה שעובר גופם. ניתן להיות יצירתיים ולהוסיף תרגילים של זרוע אחת או רגל אחת, באמצעותם ניתן יהיה להבחין אם הלקוח חזק יותר או חלש יותר או בעל שליטה טובה או לא.

"הקפיצים הם הכל! לכל אחד מהלקוחות יש להגדיר את סוגי הקפיצים מראש. זה חיוני כדי להתאים את רמת ההתנגדות לגודלו, כוחו ויכולתו של כל לקוח.”

(קארין-טוויג בעלים / מאמנת "להתעורר עם פילאטיס", מיניאפוליס)

מיקוד בשרירי הליבה בטוואר

"מכשיר הפילאטיס האהוב עליי הוא הטוואר, המכונה גם יחידת הקיר(וול יוניט).  אני חושב שהוא לא מנוצל במכונים רבים ומתעלמים ממנו באימונים רבים.  מדריכים רבים אינם בקיאים בתיפקודו או שאינם מרגישים בטוחים ללמד עליו.

"הטוואר מאפשר גיוון רחב, וניתן לשלב בו עבודת מזרן בצורה חלקה.  אני חושב על העבודה על הטוואר כעל עבודת מזרן עם אביזרים. האביזרים כוללים שילוב של קפיצים ושאר החלקים המצורפים לקדילאק, יחד עם אביזרים קטנים, ניידים, כגון, כדורים, גלילים ועוד. זה יוצר שיעור מגוון, מאתגר ומהנה. זה מהווה שילוב עוצמתי לחיזוק שרירי הליבה, חיטוב ותיאום מעולה בין גוף לנפש. 

"אני מוצא שהטוואר מספק סביבה בטוחה יותר, מבוקרת יותר בשיעורים קבוצתיים. בזכות הפלטפורמה הראשית שלא זזה, זה פחות מסובך. במובן מסוים, פחות דברים יכולים להשתבש, ועובדה זו מאפשרת למשתתפים לשים דגש גדול יותר על החיבור לשרירי הליבה ופחות התעסקות בהתקנת ציוד. פחות חלקים נעים יכולים להוות אימון אינטנסיבי יותר, ממוקד בשרירי הליבה. היכולת למתוח את השרירים תוך חיזוק הליבה שלך, מבלי להיות מוגבל ל'מיטה זזה, "אומר שאתה צריך להשתמש יותר באיזון שלך ובכוח שרירי הליבה הכלליים, בדיוק כמו בעבודת מזרן. זה יוצר שילוב חזק בין גוף לנפש ומאפשר לגוף לנוע בצורה יעילה ומאוזנת.

"הטעות השכיחה ביותר של מדריכי פילאטיס הינה הנטיה לשכוח מהי מטרת האימון. מדריכים יכולים להיות פחות יצירתיים, בייחוד בעת השימוש במתקן, כך שהאימון הוא בעיקר עבודת גפיים ופחות על שרירי הליבה. קל לזרוק את שמות התרגילים ואת מספר החזרות בלי כל קשר לשרירי הליבה. הפרטים הם שהופכים את העבודה ליוצאת מן הכלל ".

(נואל-רוקס, בעלים, נואל רוקס פילאטיס, Pacific Palisades, קליפורניה)

 

מה הציוד האהוב עליך, ואיך אתה עובד איתו בהתאם לצורכיי לקוחותיך?

אנו מצפים לשמוע ממך!

אהבת? תן דירוג post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן